Kursi un metodiskie materiāli

Metodiskie materiāli

Prezentācija par olimpiādēm speciālo izglītības programmu skolēniem 08.10.2024.

Erasmus+ projektu iespējas un ieguvumi 23.10.25.

Matemātikas resursi gatavojoties olimpiādei 2025.g.

Gatvošanās angļu valodas olimpiādei 2025.g.

Mācību procesa organizācija  mācību materiālu veidošana spēļu metodes pielietošana formatīvajā vērtēšanā TNSII.22.10.2020.

Ieteikumi iekļaujošai vērtēšanai izglītības iestādēs

IKT rīku izmantošana piemērotas mācību formas izvēlei un atgriezeniskās saites nodrošināšanai

Rekomendācijas skolotājiem darbā ar iekļaujošās izglītības skolēniem klasē un efektīvai mācību materiālu izmantošanai

Ieteikumi iekļaujošās izglītības skolotāja kompetenču uzlabošanai

Ieteikumi stundas plāna sagatavošanai

 

KURSI

Profesionālās pilnveides kursi “Efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi, īstenojot lietpratībā balstītu
mācību saturu” 10.10.2025. (pieteikšanās aiva.leitane@tukums.lv)

 

Programmas nosaukums Efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi, īstenojot lietpratībā balstītu mācību saturu
Programmas mērķis Nostiprināt pedagogu teorētiskās zināšanas un pilnveidot prasmes par efektīva mācību un audzināšanas procesa izveidi mācību stundā, īstenojot lietpratībā balstītu mācību saturu.
Programmas uzdevumi 1.     Organizēt teorētiskas nodarbības par mūsdienīgu un efektīvu lietpratības pieejā balstītu mācību stundu.

2.     Pilnveidot pedagogu prasmes, veicot praktiskus uzdevumus mācību stundā, tādējādi veicinot teorijas pārnesi uz praktisku darbību;

3.     Sniegt atbalstu pedagogu profesionālai pašrefleksijai un pieredzes apmaiņai, kas veicina pedagogu profesionālo attīstību.

Programmas sasniedzamais rezultāts 1.     Pedagogi ir aktualizējuši zināšanas  par mūsdienīgu un efektīvu lietpratības pieejā balstītu mācību stundu.

2.     Pedagogi ir veikuši praktisko darbu, pilnveidojuši savas prasmes efektīvas mācību stundas plānošanā un īstenošanā, sadarbojušies ar kolēģiem.

3.     Pedagogi ir reflektējuši par savu pedagoģisko darbību, dalījušies pieredzē, un ieguvuši pieredzi, kas veicina turpmāko profesionālo izaugsmi.

Programmas īstenošanas veids Klātienes teorētiskās nodarbības (4 ak.st.), praktiskā darba uzdevumi kursu dalībnieku izglītības iestādēs (2 ak.st.)
Mērķauditorija Tukuma novada izglītības iestāžu skolotāji
Īstenošanas plāns
Programmas apjoms 6
Plānotie temati Teorētiskā daļa

Mūsdienīgs mācību un audzināšanas process lietpratības pieejā balstītā mācību stundā:

1.1. efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi, kas veicina lietpratību;

1.2. izglītības process mācību stundā, kas pielāgots izglītojamo spējām, vajadzībām un interesēm (diferencēts, individualizēts un personalizēts izglītības process)

1.3. pedagogcentrēts un izglītojamo centrēts mācību un audzināšanas process mācību stundā;

1.4. formatīvā vērtēšana un efektīvas atgriezeniskās saites sniegšana mācību stundā.

Praktiskā darba uzdevumi (teorijas pārnese uz praksi savā izglītības iestādē)

Apguves formas un metodes Lekcija, jautājumi un atbildes, teorētisko zināšanu pārnese praksē, jaunas pieredzes modelēšana, izpētes metode

 

Profesionālās pilnveides kursi pedagogiem 2025./2026.m.g. (pieteikšanās saite nosūtīta skolām)

Mākslīgais intelekts mācību procesā pedagogiem

Programmas mērķis Sniegt zināšanas un vienkāršākās iemaņas mākslīgā intelekta rīku izmantošanai izglītības programmu īstenošanā
Programmas uzdevumi Iepazīstināt ar mākslīgā intelekta bezmaksas rīkiem
Programmas sasniedzamais rezultāts Prasme izmantot MI mācīšanas procesā.

Izpratne par dažādu rīku lietošanas priekšrocībām.

Iespēja praktiski izmēģināt piedāvātās lietotnes un izvērtēt to izmantošanas iespējas savā mācību priekšmetā.

Programmas īstenošanas veids Lekcija, prezentācija (Zoom platformā).

Praktiskie uzdevumi lietotnēs.

Kursu dalībnieki izveidoto darbu analīzē un sniedz atgriezenisko saiti.

Mērķauditorija Tukuma novada izglītības iestāžu skolotāji
Īstenošanas plāns
Programmas apjoms 4
Plānotie temati jeb moduļi Ievads par mākslīgā intelekta (MI) izmantošanas sākumu pasaulē un Latvijā.

Pārskats par MI rīku izmantošanu kā ikdienas mācību procesa jēgpilnu daļu.

Rīki:

ChatGPT,

Bing.com,

Canva com,

Magicschool.ai,

Runwayml.com

Al detector

Chatpdf.com

Apguves formas un metodes Tiešsaiste, lekcija, praktiskais darbs, prezentācija, diskusija, grupu darbs, individuālais darbs.

Profesionālās pilnveides kursi pedagogiem 2025./2026.m.g. (pieteikšanās aiva.leitane@tukums.lv)

Bezmaksas profesionālās pilnveides kursi e-mācību vidē (5 moduļi, min. 4 stundas, max.24 stundas) skolu un pirmsskolu pedagogiem, sadarbojoties

  • Tukuma novada pamatskolas “Spārni” direktores vietniecei metodiskajā darbā un angļu valodas skolotājai – Aivai Leitānei
  • Tumes pamatskolas speciālā pedagoga; direktoru vietnieku audzināšanas darbā/audzināšanas darba speciālistu MA vadītājai –  Daigai Elpere

Kursu mērķi:

  1. Iegūt zināšanas par individualizācijas, diferenciācijas un personalizācijas iespējām, individuālajiem izglītības plāniem, mācību motivācijas veicināšanas iespējām un prast tās pielietot ikdienas darbā individualizēta un diferencēta mācību procesa nodrošināšanai.
  2. Apgūt jaunas digitālās prasmes individualizēta un diferencēta mācību procesa organizācijai iekļaujošā klasē.
  3. Iepazīties ar praksē pārbaudītiem praktiskiem ieteikumiem par atbalsta pasākumu izmantošanu un individuālā izglītības plāna sastādīšanu.
  4. Nodrošināt pedagogus ar iespēju dalīties pieredzē un ieteikumos.

Notikušie pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi un semināri