Kursi un metodiskie materiāli
Metodiskie materiāli
Prezentācija par olimpiādēm speciālo izglītības programmu skolēniem 08.10.2024.
Erasmus+ projektu iespējas un ieguvumi 23.10.25.
Matemātikas resursi gatavojoties olimpiādei 2025.g.
Gatvošanās angļu valodas olimpiādei 2025.g.
Ieteikumi iekļaujošai vērtēšanai izglītības iestādēs
IKT rīku izmantošana piemērotas mācību formas izvēlei un atgriezeniskās saites nodrošināšanai
Ieteikumi iekļaujošās izglītības skolotāja kompetenču uzlabošanai
Ieteikumi stundas plāna sagatavošanai
KURSI
Profesionālās pilnveides kursi “Efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi, īstenojot lietpratībā balstītu
mācību saturu” 10.10.2025. (pieteikšanās aiva.leitane@tukums.lv)
| Programmas nosaukums | Efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi, īstenojot lietpratībā balstītu mācību saturu |
| Programmas mērķis | Nostiprināt pedagogu teorētiskās zināšanas un pilnveidot prasmes par efektīva mācību un audzināšanas procesa izveidi mācību stundā, īstenojot lietpratībā balstītu mācību saturu. |
| Programmas uzdevumi | 1. Organizēt teorētiskas nodarbības par mūsdienīgu un efektīvu lietpratības pieejā balstītu mācību stundu.
2. Pilnveidot pedagogu prasmes, veicot praktiskus uzdevumus mācību stundā, tādējādi veicinot teorijas pārnesi uz praktisku darbību; 3. Sniegt atbalstu pedagogu profesionālai pašrefleksijai un pieredzes apmaiņai, kas veicina pedagogu profesionālo attīstību. |
| Programmas sasniedzamais rezultāts | 1. Pedagogi ir aktualizējuši zināšanas par mūsdienīgu un efektīvu lietpratības pieejā balstītu mācību stundu.
2. Pedagogi ir veikuši praktisko darbu, pilnveidojuši savas prasmes efektīvas mācību stundas plānošanā un īstenošanā, sadarbojušies ar kolēģiem. 3. Pedagogi ir reflektējuši par savu pedagoģisko darbību, dalījušies pieredzē, un ieguvuši pieredzi, kas veicina turpmāko profesionālo izaugsmi. |
| Programmas īstenošanas veids | Klātienes teorētiskās nodarbības (4 ak.st.), praktiskā darba uzdevumi kursu dalībnieku izglītības iestādēs (2 ak.st.) |
| Mērķauditorija | Tukuma novada izglītības iestāžu skolotāji |
| Īstenošanas plāns | |
| Programmas apjoms | 6 |
| Plānotie temati | Teorētiskā daļa
Mūsdienīgs mācību un audzināšanas process lietpratības pieejā balstītā mācību stundā: 1.1. efektīvas mācību stundas priekšnosacījumi, kas veicina lietpratību; 1.2. izglītības process mācību stundā, kas pielāgots izglītojamo spējām, vajadzībām un interesēm (diferencēts, individualizēts un personalizēts izglītības process) 1.3. pedagogcentrēts un izglītojamo centrēts mācību un audzināšanas process mācību stundā; 1.4. formatīvā vērtēšana un efektīvas atgriezeniskās saites sniegšana mācību stundā. Praktiskā darba uzdevumi (teorijas pārnese uz praksi savā izglītības iestādē) |
| Apguves formas un metodes | Lekcija, jautājumi un atbildes, teorētisko zināšanu pārnese praksē, jaunas pieredzes modelēšana, izpētes metode |
Profesionālās pilnveides kursi pedagogiem 2025./2026.m.g. (pieteikšanās saite nosūtīta skolām)
Mākslīgais intelekts mācību procesā pedagogiem
| Programmas mērķis | Sniegt zināšanas un vienkāršākās iemaņas mākslīgā intelekta rīku izmantošanai izglītības programmu īstenošanā |
| Programmas uzdevumi | Iepazīstināt ar mākslīgā intelekta bezmaksas rīkiem |
| Programmas sasniedzamais rezultāts | Prasme izmantot MI mācīšanas procesā.
Izpratne par dažādu rīku lietošanas priekšrocībām. Iespēja praktiski izmēģināt piedāvātās lietotnes un izvērtēt to izmantošanas iespējas savā mācību priekšmetā. |
| Programmas īstenošanas veids | Lekcija, prezentācija (Zoom platformā).
Praktiskie uzdevumi lietotnēs. Kursu dalībnieki izveidoto darbu analīzē un sniedz atgriezenisko saiti. |
| Mērķauditorija | Tukuma novada izglītības iestāžu skolotāji |
| Īstenošanas plāns | |
| Programmas apjoms | 4 |
| Plānotie temati jeb moduļi | Ievads par mākslīgā intelekta (MI) izmantošanas sākumu pasaulē un Latvijā.
Pārskats par MI rīku izmantošanu kā ikdienas mācību procesa jēgpilnu daļu. Rīki: ChatGPT, Bing.com, Canva com, Magicschool.ai, Runwayml.com Al detector Chatpdf.com |
| Apguves formas un metodes | Tiešsaiste, lekcija, praktiskais darbs, prezentācija, diskusija, grupu darbs, individuālais darbs. |
Profesionālās pilnveides kursi pedagogiem 2025./2026.m.g. (pieteikšanās aiva.leitane@tukums.lv)
Bezmaksas profesionālās pilnveides kursi e-mācību vidē (5 moduļi, min. 4 stundas, max.24 stundas) skolu un pirmsskolu pedagogiem, sadarbojoties
- Tukuma novada pamatskolas “Spārni” direktores vietniecei metodiskajā darbā un angļu valodas skolotājai – Aivai Leitānei
- Tumes pamatskolas speciālā pedagoga; direktoru vietnieku audzināšanas darbā/audzināšanas darba speciālistu MA vadītājai – Daigai Elpere
Kursu mērķi:
- Iegūt zināšanas par individualizācijas, diferenciācijas un personalizācijas iespējām, individuālajiem izglītības plāniem, mācību motivācijas veicināšanas iespējām un prast tās pielietot ikdienas darbā individualizēta un diferencēta mācību procesa nodrošināšanai.
- Apgūt jaunas digitālās prasmes individualizēta un diferencēta mācību procesa organizācijai iekļaujošā klasē.
- Iepazīties ar praksē pārbaudītiem praktiskiem ieteikumiem par atbalsta pasākumu izmantošanu un individuālā izglītības plāna sastādīšanu.
- Nodrošināt pedagogus ar iespēju dalīties pieredzē un ieteikumos.
Notikušie pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kursi un semināri
- Skolēnu ar īpašām vajadzībām atpazīšana un iekļaušana mācību procesā. 22.10.2020 Mērķauditorija, darba kārtība
- Metodiskā diena matemātikas skolotājiem
- Profesionālās pilnveides seminārs
- Inovatīvu tehnoloģiju izmantošana mūsdienīgā mācību procesā. TNSII pieredze Attālinātā Zoom semināra informācija – mērķis, saturs
- Inovatīvu mācību metožu un digitālo tehnoloģiju izmantošana mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai motivējošā un iekļaujošā mācību vidē. 24.01.2022.-29.12.2024.
- Inovatīvu mācību metožu un digitālo tehnoloģiju izmantošana mūsdienīga mācību procesa nodrošināšanai motivējošā un iekļaujošā mācību vidē. 24.01.2022.-29.12.2024.
- Skolēnu ar īpašām vajadzībām atpazīšana un iekļaušana mācību procesā 02.02.2023.
- Darba kārtība